torsdag den 5. september 2013

Havde jo en del grønne tomater - og lavede grøn tomat marmelade - men lavede også syltede grønne tomater.

 Her er der ca 360 g tomater - opskriften lød på 1 kg tomater - så måtte regne lidt :)

 Det der tager længst tid er at alle tomaterne skal prikkes - der var jeg så glad for der ikke var 1 kg :)

 For 1 kg tomater skulle der bruges 5 dl eddike og 5 dl vand - jeg tog 2 dl af hver og kogte op.

 Puttede tomaterne i og kogte i 15 min. og tog dem derefter op.

Tog 2 dl af lagen og gemte.
Der skulle ifølge opskriften hel kanel, hele nelliker og hel ingefær i - jeg havde ingen af delene så brugte alle tingene som stødte krydderier - derfor lagen ser lidt sjov ud.

I med tomaterne igen og koge i 15 min - overnatte et døgns tid i køleskabet og så et kort opkog igen.
Da jeg ikke synes lagen med krydderierne i, så så lækker ud tog jeg tomaterne op efter det korte opkog og lagde dem i disse bøtter (havde intet glas) og hældte den gemte lage ud over - så er spændt på om de smager af nok. Kom også lidt atamon i.
Skal smage dem i aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar