søndag den 15. september 2013

Æbleflæsk - endnu en klassisk ret

Er blevet lidt fan af de gamle klassiske retter - måske fordi jeg nu har boet hjemmefra så længe (14 år) at jeg har fået dem nok på afstand :)

Jeg fik en pose æbler af min kollega Tine (se hendes blog i mit foregeånde indlæg) og hun er gået æbleamok da hun har mange æbler - hun havde prøvet at lave æbleflæsk og det tænkte jeg da at jeg også ville prøve.

Jeg brugte:

 4-5 æbler (ca 500 g skrællet og udkernet)
200 g bacon i tern
1 løg
75 g sukker


 Jeg started med at stege baconen på en pande tog dem af og lagde dem på noget køkkenrulle - jeg lod baconfedtet blive på panden)
 Jeg snittede æblebådene fint og smed dem op i panden med baconfedtet.
 Snittede løget fint i skiver 
 Blandede tingene sammen og lod det stege ved forholdsvis høj varme i ca. 20 min til æblerne begyndte at "smatte" lidt ud.
Jeg maste lidt rundt i det hele og tilsatte sukker og til sidst baconen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar